MiaoMiao 2 to w tej chwili ciesząca się największą popularnością nakładka do sensorów Freestyle Libre. Pomimo, że sprzęt jest prosty w obsłudze i praktycznie bezawaryjny (dużo lepsza bezawaryjność względem poprzednika miaomiao 1) to nie zawsze komunikacja z telefonem przebiega tak jak byśmy sobie tego życzyli. 99% pojawiających się problemów to problemy związane z ustawieniami oprogramowania lub samym systemem telefonu (na rynku jest mnóstwo różnych wersji systemu android). Postaraliśmy się wyjaśnić większość z nich aby ułatwić Państwu samodzielne rozwiązanie ewentualnego problemu.
1. Telefon wykrył nakładkę MiaoMiao, połączył się z nią ale nie ma dalszych odczytów.
a) MiaoMiao 2 najlepiej współpracuje z wersjami Xdrip+ wydanymi od listopada 2019. Jeśli wersja twojej aplikacji ma starszą datę zaktualizuj ją do najnowszej wersji z serwisu github. Linki do różnych wydań znajdziesz tutaj: https://github.com/NightscoutFoundation/xDrip/releases
Aby sprawdzić swoją wersję wejdź w menu (3 kreseczki w lewym górnym narożniku), dalej status systemu i tak jak na poniższym screenie.
b) Pamiętaj mieć włączoną geolokalizację (gps) - Xdrip wymaga tego do prawidłowej pracy.
c) Sprawdź ustawienia bluetooth w aplikacji Xdrip+ -> trzy kreseczki -> ustawienia -> mniej istotne ustawienia -> Bluetooth settings aby zaznaczone były tylko te jak na poniższym zdjęciu (pozostałe powinny być odznaczone)
d) sprawdź czy w ustawieniach telefonu nie włącza się tryb oszczędzania energii lub tryb ECO.
2. Pomiary były dokonywane przez dłuższy czas, wszystko działało a po zgubieniu zasięgu wyniki nie są przesyłane.
a) zrestartuj nakładkę fizycznym przyciskiem na górze urządzenia - zalecana drewniana wykałaczka lub spinacz. Nie zaleca się stosowania ostrych igieł
b) przejdź do sekcji Status Systemu (trzy kreseczki -> status systemu) i naciśnij Forget Device jak na poniższym screenie. Połączenie z telefonem zostanie rozłączone, należy wtedy przeprowadzić procedurę połączenia ponownie, według instrukcji dołączonej do urządzenia.
3. Wyniki na telefonie głównym się pojawiają, jednak na moim śledzącym nie ma odczytów
a) Jak użytkownik śledzący typu FOLLOWER upewnij się że zaznaczone jest pole Xdrip+ Sync Follower jakl na poniższym screenie.
b) W przypadku braku odczytów na telefonie śledzącym często pomaga przełączenie sieci z trybu LTE na 3G
4. Porady ogólne i przydatne informacje
a) Pamiętaj, jeśli używasz aplikację Xdrip+ tylko do skanowania sensora poprzez NFC to używaj źródła danych Libre Alarm jeśli natomiast używasz nakładki MiaoMiao to źródło danych musi być Libre Bluetooth
b) Zwracaj uwagę czy bluetooth w telefonie jest włączony
c) Nakładka z niskim poziomem naładowania baterii może tracić połączenia. Pamiętaj aby Twoje MiaoMiao było zawsze naładowane optymalnie. Jedno naładowanie wystarcza na ok 10-14 dni użytkowania. Nigdy nie dopuszczaj do całkowitego rozładowania baterii, może to skutować awarią ogniw baterii co nie podlega reklamacji.
d) Pamiętaj aby po każdej zmianie sensora wykonywać STOP i START sensor w aplikacji Xdrip+. Funkcja ta nie wyłącza ani włącza sensora fizycznie, służy tylko i wyłącznie do zatrzymaniu danej sesji odczytów w aplikacji i rozpoczęcia nowej. Zapobiega to gromadzeniu zbyt dużej ilości danych. Nie używanie tej funkcji może po dłuższym czasie spowodować problemy ze stabilnym działaniem aplikacji.
e) MiaoMiao 2 podczas ładowania pulsacyjnie świeci niebieskim światłem. Naładowane do pełna świeci w sposób ciągły na zielono. Ładowanie powinni trwać ok 3 godzin, standardową ładowarką (nie do szybkiego ładowania) lub przez port usb w komputerze. Jeśli po podłączeniu nakładki nie świecą się żadne światła skontaktuj się z naszym serwisem (serwis@sugarcubes.sellingo.pl)
f) Do usuwania kleju zarówno z urządzenia jak i ze skóry zalecamy używanie chusteczek ConvaCare
g) Do dodatkowego zabezpieczenia nakładki polecamy opaski oraz oddychające folie ochronne
g) Jeśli pomimo powyższych porad nadal masz problemy z działaniem nakładki, sprawdź czy Twój telefon wspiera pełny Bluetooth 4.1 (nie LE), czy android w telefonie jest w wersji minimum w wersji 6.0 Modeli telefonów na rynku jest ogromna ilość jak i modyfikacji systemu Android (zawierające różnego rodzaju blokady) więc może zdarzyć się, że Twój telefon będzie oporny na prawidłową współpracę z nakładką - jest to niewielka szansa ale jest. Wtedy należy sprawdzić działanie nakładki na innym telefonie.
W przypadków problemów z łącznością nakładki MiaoMiao 2na systemach Android 10 odsyłamy do naszego artykułu w tym temacie:
https://sugarcubes.pl/aktualnosci/n/45/android-10-i-poprawa-lacznosci-z-nakladkami-miaomiao-oraz-bubble
Jeśli nadal masz problemy i nie możesz sobie poradzić? Napisz do nas na adres: serwis@sugarcubes.pl spróbujemy Ci pomóc!